"המפגש בין ערכים ודילמה אתית- שאלה מעשית הדורשת הכרעה!"
במחקר שערך המכון לאתיקה עסקית (Institute of Business Ethics, London) ) נמצא, כי חברות בעלות קודים אתיים משיגות תוצאות פיננסיות טובות יותר ומניבות רווח. הרשות לניירות ערך, ביקשה לקדם תקנות חדשות המאמצות את כללי ה-SEC. חברה ציבורית בישראל תידרש לדווח שיש לה קוד אתי, או להסביר מדוע אין לה קוד כזה. בתקנות המוצעות, מוגדר קוד אתי כ "מסמך שיטתי, הקובע כללי התנהגות אתית מחייבים לנושאי משרה בכירה ולעובדי התאגיד", הכולל לפחות: קיום החוק והכללים המקצועיים, מניעת ניגוד עניינים, מניעת ניצול הזדמנויות עסקיות של התאגיד, שמירת סודיות וקידום התנהגות אתית של עובדים ונושאי משרה בכירים.
אבני דרך בתהליך:
· מחויבות הנהלה – הצהרת כוונות
· ניתוח סביב ארגונית חברתית
· עיצוב וגיבוש קוד אתי - "ספר חוקים"
· מפגשי הכשרה -התנהגויות וגם חוק ומשפט
· יישום והטמעה – חינוך לערכים
· בקרה ואכיפה – חשיפה והעצמה
· הארגון הלומד – מדידה והפקת לקחים
בבלוג שלנו, תוכלו למצוא עוד מאמרים ופרויקטים, המשלבים תפישות כלים ושיטות התערבות, מותאמות לתקופה העכשווית.
Comments