זרקור על שיווק ומכירות

עודכן: 4 באוק׳

בעלי עסקים, יועצים מתחומים שונים ומומחים מתחום האקדמיה, עוסקים כבר שנים רבות בדילמות שמייצרים החיבורים ולעיתים טשטוש הגבולות, בין שיווק ומכירות ובהרחבה, גם עם סגמנט השרות. יתרה מזאת, הרשתות החברתיות בעידן החדש, שינו את כללי המשחק. אם במחצית השנייה של המאה ה-20 הוביל המיקוד עסקי, התברר עם הזמן, כי העקרונות הם אוניברסליים ומיושמים כיום במגוון גדול של תחומים: שיווק פוליטי, עצמי, מדיני, מוניציפלי ועוד.

כמה תובנות:

1. הגדרת "אסטרטגיה שיווקית" כמכילה את כלל הפעילויות העסקיות בהן נוקטת החברה למטרת קידום מכירות המוצר והגדלת ביקושים, יכולה לשמש כהגדרת העתקה מספר, איך אינה מספקת כיום כדי לשקף את מורכבות המציאות בשטח.

2. ממחקרים שנעשו בארץ ובעולם על חברות מצליחות, עלו בין שבעת "מרכיבי הליבה" ששימשו כמנוף להצלחה, גם שני המרכיבים הבאים:

מבנה ארגוני – שינוי מבנה לדוגמה חטיבתי, המפעיל במסגרתו "כוח משימה ביצועי", המשלב צוותים כמו שיווק ומודיעין, מכירות ושרות ככוחות משימה ייעודיות.

כישורים והכשרה - הרחבת הכישורים והידע הנדרשים בעידן החדש מצוותי השיווק המכירות והשרות, באים לידי ביטוי גם בתוכניות הכשרה והשתלמויות בצוותים משותפים, ככוחות תומכי יעדים ומטרות, הנגזרים מאסטרטגיה שיווקית.


בבלוג תוכלו למצוא עוד מאמרים ופרויקטים, המשלבים תפישות כלים ושיטות התערבות מותאמות לתקופה העכשווית.

24 צפיות

קראו עוד...