היכל התיאטרון בכלל והתיאטרון העסקי בפרט, מעמיד במרכז תפיסתו את הקהל כשותף פעיל בעיצוב המסרים, יחד עם הדילמות והקונפליקטים העולים על הבמה "בסיפור הארגוני". הדיאלוג בין השחקנים לקהל, אשר מוזמן לעלות על הבמה ולהציע שינוי "לטעות" המבוימת, יוצר תפניות דרמטיות "בעלילה", המאפשר הבעת רגשות בסביבה בטוחה נטולת ביקורת. התהליך בו מנהלים ועובדים מוזמנים לעלות על הבמה ולהחליף את השחקן בסצנה הארגונית, משמש כלי נפלא להדגמת הפרדוקס: " ריחוק המאפשר קירבה – קירבה המעניקה משמעות לרחוק".
"התיאטרון העסקי" מקבוצת שלף יועצים, עוצב והתגבש בהשראת " תיאטרון המדוכאים", המכונה גם "תיאטרון הפורום", אותו המציא בשנות ה 60 בסאו פאולו, אוגוסטו בואל (1931 - 2009), במאי, מחזאי ותאורטיקן בתחום התיאטרון. התיאטרון במהותו, שימש ככלי התערבותי להורדת האלימות והפשע ברחובות הכרך בברזיל. השחקנים התבקשו לבצע בשטח הפתוח מופעי אימפרוביזציה על רקע סצנות אלימות מבוימות, ובתום הסצנה, הוזמנו נערי הרחוב להשתתף ולחוות את "הגיבורים הטרגיים", להחליף את השחקנים, ולהציע תיקון לסצנות שחוו. בשנת 1981, ארגן בואל את הפסטיבל הבינלאומי הראשון עבור "תיאטרון המדוכאים" בפריז. החל מאותה שנה, שיטת עבודתו מבוקשות מאוד באירופה ויש לו תלמידים רבים.
בבלוג שלנו, תוכלו למצוא עוד מאמרים ופרויקטים, המשלבים תפישות כלים ושיטות התערבות, מותאמות לתקופה העכשווית.
Comments